مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول، با بیان اینکه سالهاست به تاکسی های شهری بی مهری شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد تاکسی های شهری دزفول و غالب شهرستان های کشور فرسوده هستند و رانندگان تاکسی های شهری بدون حمایت توان نوسازی ندارد.
وی، افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته افزایش بی رویه قیمت خودروها ،لوازم یدکی، کاهش و قطع تسهیلات نوسازی و به دنبال آن کاهش کیفیت خدمت رسانی تاکسی و ورود تاکسی های اینترنتی به حوزه حمل و نقل بدون محدودیت های خاص تاکسی و تاکسیران، تغییر فرهنگ شهروندان در استفاده از مسافربرهای شخصی، از جمله عوامل و چالش های پیش روی تاکسی های شهری است.
وحدتی پور،گفت: استفاده از تاکسی های لوکس برای شهرستان ها ایده آل و آرزوی مدیریت شهری در کشور است، اما در شهرستان ها تاکسیرانان توان خرید و نوسازی خودرو را ندارند و باید چاره اندیشی برای تاکسی هایی با قیمت مناسبت تر از خودرو سمند و اعطای تسهیلات ویژه نوسازی و بازسازی برای تاکسی های شهری در شهرستان ها بود.
دکتر مسعود کاظمی، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در نظر دارد طی برنامه ریزی مناسبی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را تقویت کند.
وی در خاتمه افزود: پیگیری های ویژه ای درحال انجام است تا بتوان خودروی با قیمت مناسب مثل سواری ساینا نیز در طرح نوسازی ناوگان تاکسی های شهری قرار گیرد.